четверг, 28 ноября 2013 г.

Модуль 4

Молодці всі ті, хто справився із завданнями 1-3 модулів!
Переходимо до 4-го модуля. Починається найцікавіше!
Отже, в цьому модулі ви повинні виконати наступне:

1. Раджу вам дуже уважно переглянути ресурси четвертого модуля (на третій і четвертій сторінці модуля в електронному посібнику є посилання - там є багато цікавого і корисного). 

2. Починаємо роботу над підготовкою формуючого оцінювання (перейдіть на сайт  http://educate.intel.com/ua/AssessingProjects/ та перегляньте додаткові матеріали щодо формуючого оцінювання).

На мою думку, оцінювання в ході проектної діяльності учнів має більш ширші можливості, ніж під час традиційного уроку (за рахунок ширших часових рамок).  
Зверніть увагу: під час проекту є можливість проводити оцінювання за такими видами та цілями:

Види формуючого оцінювання
Цілі оцінювання
Вхідне, попереднє оцінювання


Поточне оцінювання


1.Визначення навчальних потреб учнів
2. Спонукання учнів до самоспрямування у навчанні та співпраці
3. Відслідковування прогресу в навчанні учнів
4. Перевірка розуміння учнями особливостей власного мислення та спонукання їх до самопізнання
Підсумкове оцінювання
5. Перевірка рівня здобутих учнями знань та отриманих навичок











Роз’яснення цілей формуючого оцінювання

Цілі оцінювання
Чому це важливо
Визначення навчальних потреб учнів
При вивченні кожної нової теми учні використовують свій життєвий досвід, наявні уміння і мають різні мотиви та інтереси. Оцінка й розуміння попередніх знань, умінь та уявлень учнів допомагають учителям розробити процес навчання таким чином, щоб змінити неправильне розуміння, здійснювати диференційоване навчання учнів та спиратися на попередній досвід .
Спонукання учнів до самоспрямування у навчанні та співробітництва

Однією з цілей освіти є підготовка для суспільства особистостей, які здатні вчитися самі та співпрацювати з іншими. Ці навички особливо важливі у 21 столітті, коли відбуваються стрімкі технологічні зміни. Відповідно до них потрібно постійно навчатися новим навичкам та оновлювати старі вміння.
Оцінювання власних навичок з самоспрямування у навчанні допомагає учням самим ефективніше планувати власні досягнення кращих результатів без сторонньої допомоги.
Учні мають уміти працювати самостійно, в команді і малих групах для того, щоб навчитися визначати та використовувати цілу низку інструментів та ресурсів, якими володіють інші члени команди, ризикувати та навчатися на своїх помилках.
Відслідковування прогресу в навчанні учнів
Коли учні постійно й своєчасно отримують відомості про те, як саме відбувається їх навчання, розуміють, що засвоїли добре, а над чим ще слід додатково працювати, то вони можуть узяти більшу відповідальність за власний процес навчання, самостійно здійснювати контроль результатів свого навчання та оцінювати шлях власного просування у навчанні. Таким чином, відбувається постійний зворотній зв’язок між учнем і вчителем при аналізі результатів навчання. Оцінювання, при якому здійснюється такий корисний зворотній зв'язок, показує учням, де є їхні конкретні «слабкі та сильні місця».
Перевірка розуміння учнями особливостей власного мислення та спонукання їх до самопізнання

Дослідження показують, що цінність учнівського мета-пізнання полягає у тому, щоб вони знали про основні способи свого мислення та усвідомлювали процес власного мислення. Це стає однією з найбільш ефективних стратегій покращення результатів навчання учнів. Важливо, щоб учні думали про своє навчання як про процес. Тоді вони краще здатні сприймати нові знання та узагальнювати щойно вивчене до різних контекстів. Самооцінювання учнями способів власного мислення може допомогти їм усвідомлювати переваги та недоліки свого мислення, а вчителям перевірити і корегувати розуміння учнями власної траєкторії навчання.
Визначення рівня здобутих учнями знань та отриманих навичок
Коли учні мають можливість продемонструвати свої знання та навички, можуть показати свою здатність презентувати ідею або висновки за проектом, представити ці ідеї чи продукти своєї діяльності для інших, отримувати від інших думки про створений продукт проекту, вони розвивають власні навички та вчаться один від одного. Демонстрація знань та навичок дозволяє учням надавати зворотній зв'язок один одному, самостійно оцінювати свої власні сильні сторони та визначати напрями, де їм потрібно покращити результати власного навчання.

Звичайно, існує дуже багато методів та інструментів для оцінювання діяльності учнів на різних етапах проекту. У кожного вчителя є свій набір цих інструментів, свої "родзинки". Варто тільки правильно розподілити ресурси впродовж роботи з учнями в проекті.

  Раджу кожному з вас підібрати різноманітні завдання, тести, інші цікаві ресурси (он-лайнові, наприклад), які ви б хотіли використати у вашому навчальному проекті.
   Всі їх можна подати в електронному або паперовому вигляді. Оформити оригінальним чином (кожен повинен проявити творчість і креативність у підході до подання того чи іншого завдання).
На сторінці тренінгу можна в розділі "Корисні посилання" переглянути Приклади дидактичних матеріалів.

3. Підбираючи завдання до проекту, відразу заповнюйте попередній Графік оцінювання, посилання на приклад графіка можна знайти в Модулі 4-Вправа 1-Крок 3 (або  (Ресурси/Додаткові матеріали модулів). Зберегти його краще в папку  Ocinuvannja вашого портфоліо. В процесі роботи над створенням проекту у вас ще будуть з'являтись нові ідеї щодо матеріалів оцінювання і свої нові ідеї ви теж заносьте до графіку (можна робити і навпаки: спочатку спланувати графік оцінювання, а потім підбирати завдання і створювати їх потрібними засобами).

Приклад графіку оцінювання:

До початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Після завершення проекту
Методи
Інструменти
Методи
Інструменти
Методи
Інструменти
·  Опитування/
Анкетування
·  Мозкова атака
·  Обговорення Основних запитань
·  Перегляд презентації вчителя та її обговорення
·  Використання «Асоціативного куща»
·  Робота з таблицями «ЗХД»

·  Опитувальник/
тест
·  Таблиця «ЗХД» (Знаю; Хочу дізнатися; Дізнався)
·  Журнали спостережень
·  Записи/нотатки вчителя
·  Презентація Основних запитань


·  Анкетування
·  Консультації
·   Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооціню-вання)
·  Розв’язування задач

·  Анкета
·  Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки
·  Форма для оцінювання продуктів проекту
·  Письмові огляди, звіти
·  Журнали спостережень учнів
·   Форми для надання зворотного зв’язку

·  Демонстрація (захист проекту), презентація
·  Рольова гра
·  Опитування
·  Робота з таблицями «ЗХД»

·  Підсумкове есе
·  Форма оцінювання публікації, презентації (продукту)
·  Таблиця «ЗХД»



















4. Створення інструментів оцінювання навчальних потреб учнів (або створення різноманітних дидактичних матеріалів).

 Хочу запропонувати вам деякі засоби для створення цікавих дидактичних матеріалів, а ви обміркуйте, де їх доречно використати:
1) Вставка об'єктів SmartArt в текстовому редакторі MS Word 2007/2010 або в середовищі створення комп'ютерних презентацій MS PowerPoint 2007/2010 (або організаційних діаграм в MS Office 2003):
  • для 2007/2010 версії - вкладка Вставка - SmartArt - серед набору зразків обираєте потрібний і працюєте з ним: можна змінити колір заливки, лінії тощо (вкладка Формат активної фігури SmartArt), ввести потрібний текст (текст форматується, як і звичайно в текстовому редакторі (на вкладці Главная), додавати ще елементи схеми або діаграми (вкладка Конструктор - працює, коли об'єкт активний, тобто виділений маркерами): 
обираємо макет рисунка:

працюємо з додатковими вкладками "Работа с рисунками SmartArt" - "Конструктор" і "Формат": 
Примітка1: щоб вставити малюнок у відведену область схеми, треба двічі клацнути на кнопці і вибрати потрібне зображення: 
Примітка2щоб додати елемент до схеми обираємо кнопку "Добавить фигуру" на вкладці "Конструктор" та вказати спосіб вставки додаткового елемента:  
  • для версії 2003 - Вставка-Организационная диаграмма (обрати потрібний вигляд діаграми та заповнити потрібними даними фігури); на екрані з'явиться додаткова панель - на ній є допоміжні кнопки для роботи з діаграмою:
обираємо тип діаграми (клацнути по потрібному вигляду та натиснути ОК):

за допомогою додаткової панелі задаємо колір діаграми, додаємо потрібні елементи тощо: 

2) Створення "карт знань" ("карт пам'яті", "асоціативних кущів") в середовищі MindMaple Pro (у вашій пошті на gmail надіслано доступ для скачування файлу установки цієї програми). Можна також скористатись он-лайновим сервісом cacoo.com.
Особливості використання інструментів середовища MindMaple Pro:
  • стартове вікно програми має вигляд: 

  • якщо ваше стартове вікно має інший вигляд або ви бажаєте використати інший шаблон, виконайте команду File-New-оберіть вподобаний шаблон та клацніть по кнопці  Creatе (в правому верхньому куті): 
  • змінити вигляд початкової (ключової) фігури (заливку, форму, вигляд та колір з'єднувальних ліній, шрифт тощо) можна, клацнувши по вкладці Style
  • щоб змінити текст фігури, треба двічі клацнути всередині фігури, вилучити попередній текст і ввести потрібне;
  • щоб додати розгалуження до центральної фігури, досить затиснути ліву кнопку миші всередині центральної фігури і протягти в потрібне місце (всі інші фігури форматуються так само за допомогою вкладки Style): 
  • до фігур схеми можна додавати різні об'єкти: клацнути на вкладку Insert та обрати потрібні кнопки:

  • Наприклад, вставити ClipArt - у вікні справа вибрати з папок потрібну картинук і клацнути біля картинки на стрілку та обрати команду Add to Topic:

  • для вставки власного малюнка клацніть по Picture та у відкритій папці виберіть потрібний файл;
  • для вставки гіперпосилання (на потрібний сайт або он-лайне завдання, опитувальник, он-лайновий документ тощо) - клацніть по Hyperlinк:
     
    і вставте потрібну адресу посилання (біля фігури з'явиться значок, схожий на значок веб-браузера, наприклад: ). Після натискання на цей значок у веб-браузері (програмі для перегляду веб-сторінок, наприклад, Google Chrom, Opera тощо) буде відкриватись веб-сторінка, на яку подано посилання;
  • для прикріплення файлу (документ, презентацію, зображення, таблицю тощо) клацніть по кнопці Attachment: 
    у вікні відкриття файлу оберіть потрібний і клацніть по кнопці "Відкрити" (біля фігури з'явиться значок, схожий на кнопку Attachment: ). По натисканню на цей значок буде відкриватись прикріплений файл (зображення, текст, електронна таблиця, презентація тощо);
  • для запису певних нотаток (наприклад, завдання для учнів або, навпаки, учні повинні записати відповідь до завдання) треба клацнути на кнопку Note
при цьому відкриється бічне вікно для запису нотаток:

біля фігури з'явиться значок нотаток, по натисканню на який буде теж відкриватись це вікно;
  • можна додати виноску для запитання або підказки тощо - обираємо інструмент Callout і вводимо потрібний текст, двічі клацнувши всередині виноски:
  • звичайно, таким чином можна створювати і опорні конспекти, і заготовки з порожніми фігурами (щоб фігура мала певний розмір, введіть текст того ж кольору, що і заливка), асоціативні кущі тощо; 
  • в проекті можна за допомогою карт знань можна подавати завдання групам, прописувати ключове питання та розгалужувати від нього тематичні та змістові тощо;
  • зберігати можна в різних форматах File-Save as: у форматі програми - .emm (раджу завжди обов'язково зберігати в цьому форматі, щоб мати можливість вносити зміни до файлу), у форматі текстового документа - .doc, у форматі презентації - .ppt, зображення - .jpg, .png, .gif (при збереженні схеми відкрийте потрібну папку, введіть потрібне ім'я файлу або залиште запропоноване та оберіть тип файлу зі списку, що відкриється): 

3) Створення "хмари тегів" за допомогою он-лайнових сервісів imagechef.com та tagxedo.com:

Працюємо з ImageChef: (раджу вам зареєструватись на сайті, що дає можливість зберігати в он-лайні свої роботи)
  • у стартовому вікні обираємо зі списку "Создать" - "Мозаика из знаков": 
  • з'явиться такий зразок: 
  • в полі "Текст" можна обрати бажаний колір тексту, а в полі "Фон" - колір фону; в полі "Шрифт" оберіть гарнітуру шрифту, яким будуть відображуватись ваші слова (не забувайте про доречне поєднання кольорів);
  • клацніть по кнопці із зображенням символу і оберіть потрібний символ із запропонованих: 
  • після того, як обрали всі необхідні параметри, в поле "Введите текст внутри символа" вводьте потрібний вам текст (якщо це окремі слова або словосполучення, їх треба відокремлювати комами!). Щоб побачити результат, клацніть по кнопці "Предварительный просмотр": 
  • зверніть увагу на інструменти в нижньому лівому куті (обведені на рисунку червоною лінією) - за допомогою першого (заокруглених стрілочок) можна варіювати розміщення слів, а за допомогою другого (вибір кольору - для зміни кольору треба клацнути на стрілочку в нижньому правому куті) - учні при роботі з хмарою в електронному варіанті зможуть позначати обрані ними слова. Наприклад: треба позначити об'єкти текстового документа - тобто клацнути і вони змінять колір на зелений: 
  • створені хмари тегів можна зберігати в "Мои материалы", для цього клацнути по кнопці "Сохранить в мои материалы": 
  • у новому вікні з вашою "хмарою" клацніть по "Добавить заголовок": 
  • введіть назву та клацніть по зеленій галочці: 

Скористатись створеною "хмарою тегів" можна на ваш розсуд:

  1. в он-лайні: просто завантажувати, ввійшовши на сайт  imagechef.com та відкрити у своїх матеріалах відповідне завдання;
  2. зберегти як зображення;
  3. скопіювати зображення та вставляти у будь-який документ, презентацію тощо;
  4. зберегти у вигляді посилання;
  5. скопіювати URL-адресу зображення та вставляти цю адресу у потрібному місці (наприклад, при завантаженні зображення на блог, в google-форму, інший google-документ тощо).
Щоб виконати потрібні дії, клацніть правою кнопкою миші по зображенню та оберіть потрібну команду: 
Примітка: якщо використовуємо "хмару тегів" як звичайне зображення, то, зрозуміло, зміну кольорів використовувати вже не зможемо! :)

Працюємо з TagXedo: (цей сервіс дає можливість працювати: 1) в он-лайні - його перевага  в тому, що працює анімаційний ефект (збільшення) при виборі певного слова, причому можна переходити в повноекранний режим; 2) зберігати "хмару тегів" у вигляді зображення)
  • отже, стартова сторінка: 
  • щоб ввести потрібний вам текст, натискаємо на команду   Load
у виділене поле вводите потрібний текст і натискаєте кнопку Submint;

  • щоб змінити кольорову схему, обираємо Theme: 
  • можна обрати орієнтацію тегів, обравши Orietation
  • щоб змінити фігуру, треба обрати команду Shape
  • щоб зберегти зображення, обираємо команду Save|Share... та обрати потрібний формат зображення (просто клацнути по потрібному)
4) Створення інтерактивних мультимедійних дидактичних матеріалів (або використання готових матеріалів) на сервісі LearningApps (learningapps.org):
  • перейдіть по посиланню на стартову сторінку сервісу та обов'язково клацніть по прапорцю з російською мовою у верхньому правому куті  та оберіть "Все упражнения":  
  • серед запропонованих категорій можна обрати потрібну та переглянути запропоновані вправи; ті, що вам сподобались можна зберегти в свою папку (для цього спочатку треба зареєструватись - клікнути по посиланню "Подать заявку" та пройти процедуру реєстрації, після чого ви матимете в цьому сервісі власний "кабінет", в якому можна зберігати вподобане та створювати і зберігати власні вправи): 
  • Клацніть по кнопці "Создать упражнение"-з'явиться наступна сторінка: 
  • у таблиці категорій вправ можна обрати потрібне та клацнути на кнопці "пример", відкриється наступне вікно сторінки: 
  • ви можете переглядати будь-які приклади, в режимі перегляду вподобані зберігати до свого акаунту, клацнувши по кнопці "Запомнить и положить в МОИ упражнения" або створити подібний власний додаток, клацнувши по кнопці "Создать подобное приложение": 
ІІ спосіб: на стартовій сторінці відразу вибрати "Все упражнения" - перейти до категорії (предмету), що вас цікавить - вибрати потрібний приклад - натиснути на "Создать подобное приложение" - підставити ваші параметри (малюнки, тексти тощо) та зберегти до особистих додатків.

5) Створення кросвордів засобами MS Excel:

  • відкрити середовище електронних таблиць MS Excel: Пуск - Все программы - Microsoft Office - Microsoft Office Excel
  • клацнути по кнопці в лівому верхньому куті таблиці, щоб виділити всю таблицю: 
  • всі комірки таблиці, крім першої А1, будуть залиті блідим блакитним кольором  - виділені;
  • встановлюємо вказівник миші між будь-якими адресами стовпців (на межі між літерами), вказівник миші повинен набути вигляду хрестика-стрілки з напрямками по горизонталі: 
  • затискаємо ліву кнопку миші і, утримуючи її, рухаємо вліво, звертаючи увагу на дані  у пікселах "Ширина:....", наприклад, 4,00 (33 піксела) (запам'ятовуємо значення), відпускаємо кнопку миші, коли досягли потрібної ширини - Опа! всі стовпці стають однакової ширини!: 
  • аналогічно встановлюємо вказівник миші між рядками (на границю між будь-якими номерами рядків), вказівник набуде вигляду хрестика-стрілочки з вертикальним напрямком і тепер перетягуємо вгору або вниз до досягнення висоти рядка теж (33 піксела) - щоб врешті-решт утворились квадратики-клітинки: 
Таким чином ми створили заготовку для створення кросворду.
  • тепер переходимо безпосередньо до кросворду: виділяємо перший діапазон клітинок (для першого слова по горизонталі чи по вертикалі) і, утримуючи клавішу Ctrl, виділяємо потрібні діапазони, протягуючи мишу, таким чином утворюючи поле кросворду (виділено блідим блакитним кольором): 
  • встановлюємо границі клітинок кросворду: клацнути по кнопці границь і з випадного списку вибрати "Все границы": 
  • отримаємо такий результат: 
  • тепер виконаємо заливку комірок: клацаємо по кнопці "Цвет заливки" та обираємо вподобаний вами колір: 
  • результат: 
  • завдання можна прописувати у примітках: клацнути правою кнопкою на першу комірку слова і вибрати команду з контекстного меню "Вставить примечание": 
  • у віконці, що з'явиться вводимо текст завдання: 
  • тепер при підведенні вказівника миші до маленького червоного трикутничка у верхньому лівому куті буде випливати примітка із запитанням: 
  • збережіть обов'язково свій файл.
  • Примітка 1: на другому аркуші цієї електронної книги можна створити кросворд із заповненими полями для перевірки: 
  • Примітка 2: поруч з клітинками можна вставляти і маленькі зображення;
  • Примітка 3: кросворд обов'язково повинен мати назву (в одному з верхніх рядків таблиці).
5. Створення презентації про основні ідеї вивчення теми (Модуль4-Вправа 3). Як рекомендовано в посібнику збережіть презентацію в папці Navchalni_materialy свого Портфоліо.
     Перегляньте приклади вступних презентацій вчителів у різних проектах (приклади проектів є на сторінках тренінгу вашої групи в розділі Корисні посилання-Приклади для учасників тренінгів Intel-10).
    Продумайте, яким чином ви оформите свою презентацію з 4-5 слайдів (до цієї презентації треба буде вставити посилання на один з дидактичних матеріалів та вбудувати об'єкт SmartArt або організаційну діаграму - це можна зробити пізніше).
До презентації вчителя обов'язково додаємо такі елементи:
  • об'єкт SmartArt (наприклад, розподіл завдань по групам тощо);
  • посилання на мультимедійний матеріал в LearningApps зі скріншотом;
  • посилання на "хмари тегів" із зображенням.

Як вставити скріншот (зображення екрану) до слайду презентації:

  1. У браузері завантажити сторінку з вашою вправою в LearningApps: 
  2. Клацніть на клавіатурі по клавіші PrtSc (зазвичай знаходиться над додатковою цифровою клавіатурою) - таким чином буде "сфотографовано" екран вашого комп'ютера;
  3. Поверніться до презентації, перейдіть до слайду з посиланням на LearningApps;
  4. Клацніть по кнопці "Вставити" або Ctrl+V. На слайді з'явиться зображення скопійованого екрану (зменшіть його розміри, як у звичайного зображення, виконайте обрізку - кнопка "Обрезка"): 
Зберігаємо презентацію вчителя в двох форматах: у форматі презентації та в графічному форматі (обираємо пропозицію зберегти всі слайди в папку!)

Комментариев нет:

Отправить комментарий